Vypnout SCR AdBlue ano či ne, to je otázka přímo hamletovská. SCR AdBlue jsou systémy, které přeměňují jedovaté zplodiny z dieselových motorů na neškodné plyny. Technologie je to velice prospěšná životnímu prostředí, ale má také druhou stranu mince, a sice není to zařízení, které namontujete do auta a nevíte o něm. SCR AdBlue patří k nejporuchovějším dílům ve vozidle, a co je horší, opravy nejsou zrovna nejlevnější. Servisní zásah vás může přijít na tisíce korun a pokud se to opakuje častěji, nezbyde vám z vašeho výdělku ani na chleba.
Jenže to nikoho z úředníků nezajímá, ti stanovili normy Euro 5 a Euro 6 a ty se musí dodržet, s nadsázkou řečeno „i kdyby na chleba nebylo“. Kde se tedy stala chyba? Je vcelku pravděpodobné, že každý majitel takového vozidla toto opatření jen uvítá, je nelogické záměrně demontovat něco, co zlepšuje stav životního https://www.mujicin.cz/odbor-zivotniho-prostredi/ds-14670 prostředí, a tudíž i zdraví onoho řidiče, kterého se to týká, jenže problém je v penězích. Nemůžete očekávat od někoho, kdo platí drahý nájem či hypotéku, a má našponovaný rodinný rozpočet, že bude neustále vyhazovat peníze oknem za drahé opravy, i když je SCR AdBlue pro ekologii přínosem. Ti lidé musí přežít, musí se uživit a toto jim zrovna moc k přežití nepomůže.
Řešením by bylo, kdyby se poruchy těchto zařízení financovaly ze státní kasy, namísto investic, které, co si budeme povídat, jsou mnohdy vysloveným plýtváním při přerozdělování výdajů ze státního rozpočtu. Zatím se tedy lidé musí rozhodovat, co dál, a postupovat cestou nejmenšího odporu, a tím je například emulátor AdBlue New Holland. Emulátory simulují bezproblémový chod těchto systémů, ty pak neotravují varovnými hláškami a neznemožňují provoz vozidla na plný výkon. Emulátory jsou dostupné i pro další vozidla, například značky Mercedes, Man, Scania, Peugeot, Iveco, Renault atd.